Co oznacza e-commerce?
Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel przez Internet. Najbardziej popularną jego formą są na pewno sklepy w sieci. To te działania, które sprzyjają podpisywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, o czym decydują głównie plusy, jakie płyną z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny posiada też negatywne strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl